Helt slut

Blev en lång dag i stallet igen.
När jag höll på att rykta Samantha så ropar Fredrika på mig utifrån så går ut 
och då har Wille(en häst i stallet) lyckats slita bort sin kastanj på något sätt. 
Var ganska mycket blod så vi tog in honom i stallet och ringde dom som har hand om honom 
men dom kunde inte komma upp. Så vi hämtade stallägaren som fick tvätta såret och 
så och efter det tog vi dit en annan hästkunnig som fick kolla på det. 
Wille fick stå inne under tiden jag&Fredrika red och sen när han skulle ut igen så 
satte mamma&Elisabeth på en kompress med klisterlinda runt. 
Han var iaf inte halt eller något så det läker nog ganska fort då såret inte blev djupt heller :)

Ridpasset på Samantha gick iaf bra!
Kunde trava ganska mycket och vi tog även 1 galopp över ett fält 
och hon dumma sig inte :D
Dock var det fortfarande en hel drös idioter som körde på isen vid sjön och det hörs 
precis vart man än rider.. Ytterst irriterande. Var även någon saom tutade på oss idag vilket är ännu mer störande. 
Vägen ner till sjön går nämligen precis utanför vårat stall också.. 
Aja, tur att jag har en så snäll pålle iaf! :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0