Vintervila/sommarvila?

Låter ni era hästar få viloperioder då och då?
Samantha får inga viloperioder alls egentligen, bara om hon är skadad såklart. 
Det är eftersom hon är lite tjock och då vill jag ju motionera henne ordentligt, 
sedan blir hon jättepigg bara hon vilar 2dagar i rad så tror hon behöver hållas 
igång hela tiden. Hon verkar trivas med det :)
Men jag vet att många har båda vinter och sommarvila för sina hästar och 
det funkar säkert för dom, men Samantha skulle verkligen bli smällfet om hon fick 
vila på sommaren! 
Dock har jag haft någon gång då vi har skrittat i 1 vecka eller något som en liten paus i arbetet 
och det har funkat bra. Men hur gör ni med vilan?



Kommentarer
Postat av: Rebecka :-)

Jag har varken "viloperiod" på sommaren eller vintern måste jag säga, om wille skulle få beta hela sommaren skulle han bli smällfet! Men däremot rider jag inte varje dag, inte på vintern och hösten iaf, men på sommaren försöker jag rida så mkt som möjligt då jag tycker det är roligast då. Men så länge han är i kondition är jag nöjd :-)<3



2012-01-02 @ 14:35:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0