Tänka sig jag fick en snilleblixt!

Nu fick jag allt en idé!
Fördelar&nackdelar med att ha köpt en ridskolehäst är vad ni ska få läsa om :)

Nackdelar:
Väldigt, väldigt många har ridit hästen, har minnen med hästen osv.
Får ofta höra "Jag kommer ihåg när jag&Samantha....".
Ibland är det kul att höra men för det mesta blir jag bara sur (a) 
Jag hatar ju att låta någon annan rida Samantha(oftast) och då är det inte kul att höra om något 
roligt minne någon har med henne heller. 
Sen skulle jag gissa på att jag har någon/några "haters" därute som inte alls gillar att jag köpte Samantha eftersom
det betyder att ingen av dom som hade henne som favorithäst skulle få rida henne igen.
(Var ett gäng tjejer som stod och grät i ridhuset när jag hämtade henne och en tjej kom in i stallet och grät när vi tog ut henne och jag har nog aldrig känt mig så elak allså.. Jag hade inte varit så glad om hon hade sålts till någon annan så förstår verkligen hur dom kände..) 
Ja iaf, det är en nackdel, det finns många som älskar hästen, många som har minnen med den. 
Sen så i Samanthas fall var hon även när jag fick henne delvis skänkeldöv och stenhård i munnen och 
hade/har en del olater. 

Fördelar: 
Hästen(i Samanthas fall) är genomsnäll mot alla. Hon får inte för sig några dumheter. 
Det är bara mig(&mamma) hon testar ibland eftersom hon känner mig så bra :)
Hästen är också trafiksäker och blir inte rädd för många saker på uteritter.
Är van vid höga ljud och djur&barn. 
Hästen är överlag lätt att hantera helt enkelt! 


Samantha är ju lite speciell och en del grejer hon har för sig/har svårt för tror jag beror på ridskolan. 
Men jag ångrar inte en sekund att jag köpte just Samantha men jag har haft oerhörd tur för 
inte alla ridskolehästar funkar att sälja vidare sen. 



Jag&Samantha när hon fortfarande stod på ridskolan-09. 
Den här bilden la jag även ut på facebook när det var klart att vi skulle köpa henne♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0