Knäppis häst!

Haha, Samantha var lite crazy idag..
Hittade några stigar nere vid Mullsjön där det var mjukt att rida, 
och där fanns det även två väldigt små stockar(typ som cavalettibommar). 
Så jag travade runt lite där, hon var väldigt pigg och fjantig, 
först travade hon supersnabbt, sedan blev hon rädd för något och tvärnita ;) 
När hon tvärnitade för andra gången, LA jag försiktigt spöet på hennes bog eftersom hon bara fjanta sig
och då får hon världens ryck och slänger med huvudet och skuttar lite, som hon gör när hon ska spela
tuff i hagen -.-
Haha, sedan skulle jag trava över dom där små stockarna igen och det var i uppförs backe som gick upp till 
grusvägen igen, så börjar trava och det går skitsnabbt, sedan börjar hon galoppera och drar iväg
rakt upp och fortsätter på grusvägen.. Hon stannade dock efter ca 20m,
vet inte vad hon hade för sig men hon stack ju inte riktigt för hon lyssnade direkt på min förhållning :)
Efter det skrittade vi över stockarna och travade lugnt. Efter det upp på en grusväg som var hyfsat mjuk 
så där fick hon helt enkelt rejsa, hade inte så mycket val haha..
Får hoppas hon är lite lugnare imorgon ;) 


Älskar dig ändå knäppgök♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0