Diss till..

oansvariga hundägare som inte har koll på sina hundar.
Så sjukt irriterande. Har varit med om 2-3ggr att en hund kommer springande och skällande emot mig&Samantha när vi är ute och rider, har alltid sagt till hunden eftersom jag själv är hundvan. 
Det jag stör mig mest på är att dessa människor då har haft hunden lös, trots att det är på landet+ 
att hundarna har varit vid stall och bor där, hur ansvarfullt är det då av ägaren att ha hunden lös och 
inte ens märka att den sticker emot mig&min häst? 
Om en häst skulle bita Samantha skulle jag bli så förbannad att det skulle skrika om det.
Men även folk som går i stan med sina hundar är ju ansvarslös och låter hundarna skälla och hålla 
på hur dom vill. Brusebus&mamma har blivit attackerade av olydiga hundar och våran förra hund Tarzan 
blev biten av en liten skit hund.
Bara för någon vecka sedan var det någon gubbe som hade sina hundar lösa och när dom kom mot 
mig&Bruse&min syster gjorde han inte ett piss. Hundarna skällde och gick närmare och vi föste ju bort dom.
Vi fick ropa på ägaren själva eftersom han inte gjorde ett piss -.- 
Bruse skulle aldrig få för sig något sådant och vi har honom aldrig lös i stan heller för den delen. 
Men tillbaks till det jag började med, hundar som anfaller mot hästar. 
Bruse ville leka med Mantha och nafsa lite när han sprang lös brevid henne första gången men han lyssnar ju 
när vi säger till honom. Sist en hund kom emot mig&Samantha var det ingen ägare
inom synhåll och det var en schäfer(vakthund) så jag röt till NEJ!
Som tur var stannade den då. Men den försökte gå en gång till och då sa jag Nej. Igen och då stannade han där. 
Så denna hunden var som tur var tillräckligt lydig för att lyda en främling på en häst, 
men om jag hade varit hundrädd hade jag kanske inte vågat säga till den, 
därför ska man alltid ha uppsikt över sin hund om man har den lös, 
oavsett om det är i närheten av hästar eller inte!



Bruse&mamma i stallet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0