Tips!


Har denna jodopaxgel till Samantha! 
Den är kanonbra att ha när hästarna får små sår som man vill skydda. 
Jodopax använder iaf inte jag och ingen av veterinärerna jag har haft nu att rengöra sår med
då det är lite väl starkt att använda och tar bort hästens naturliga skydd i såret. 
Men denna gel är perfekt att lägga på som en skyddande hinna!
Rådfrågade en veterinär om den när Samantha hade en stickskada om vi kunde använda denna 
och han tyckte det var bra att ta på en tunn hinna på såret efter tvätt :) 
Så den kan jag verkligen rekommendera och jag 
kan också säga att jag tror(och har fått höra) att det är bättre att tvätta med tvål och vatten istället för jodopax i sår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0