Dagens ridpass

Skrittade ut en sväng på Samantha barbacka idag i det fina vårvädret :)
Var väldigt mysigt och Mantha skrittade på utan att fjanta sig för något, 
hon kanske kände att jag var aningen trött.. Orkade inte driva så hon fick gå i sitt eget tempo haha! 
Var i stallet en längre stund idag men mamma fick mocka medans jag gjorde mat&vatten. 
Sedan skulle vi flytta Wille&Billy(Manthas hästkompisar) till en av sommarhagarna då vinterhagen är 
så lerig och då drar Wille omkull mig...Jippie! Han sprang då även ut på vägen 
men tur var det för honom att det inte kommer så mycket bilar där. 
Billy(flockledaren) skällde ut honom sen när han väl kom in i hagen iaf ;)
Mantha skötte sig upp till hagen som vanligt sen iaf, hon går alltid bakom eller brevid mig, 
när man leder henne är hon som en hund oftast. 



Kommentarer
Postat av: Minna

Vad klok han var Billy! Han läxade upp Wille för att han hade varit "stygg" vid oss:) hästar är så kloka, det bevisades återigen idag.

2012-03-14 @ 20:53:56
Postat av: Kajsa

BLOGGTÄVLING OM VITA RIDBYXOR!

http://kajsaochtuva.blogg.se/2012/march/tavling-om-vita-ridbyxor.html

2012-03-14 @ 22:19:22
URL: http://kajsaochtuva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0