Dagens ridpass

Samantha var fjantig som fan i början av ridturen idag..
Hon blev livrädd för massa ofarliga grejer, det gällde att sitta djupt i sadeln kan jag säga. 
Men efter en stund skärpte hon sig och vi började jobba med lite saker. 
Detta gjorde vi idag: 

* Övergångar
* Halvhalter
* Skänkelvikningar
* + att jag ställde henne mycket för att böja igenom henne

Då var hon jätteduktig och kom igång med bakdelen precis som jag ville! 
Hon har varit lite trög med halvhalterna men idag gick det ganska bra :) 
Vi fick även till några korrekta skänkelvikningar och övergångarna gick kanon. 
Hon krånglar aldrig då och försöker dra iväg eller något för att slippa sakta av 
utan hon vet vad som gäller :)
Så trots en halvdålig början är jag jättenöjd med Samantha idag!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0