Vi riskerar vårt liv för en sport.

Så många som säger att ridning inte är en sport, bullshit.
Är det någon annan än vi hästmänniskor som verkligen riskerar sitt liv för en sport? 
På en sekund kan vi vara levande eller döda, ett misstag kan döda oss.
När jag ramlade av och bröt armen, eller när jag blev trampad, 
det kunde varit nacken jag bröt, eller i huvudet jag blev trampad. 
Vi kontrollerar ett djur på 500kg, ett djur med egen vilja,
hur svårt är det att kontrollera en boll i jämförelse med en häst?
Vi får ett levande djur att utföra rörelser som inte är naturliga för dom, 
vi får dom att hoppa över höga hinder, 
att vi ens får sitta på deras ryggar är ett under.
Jag skulle vilja se alla som säger att det inte är en sport, 
själva sitta på en häst. Många skulle inte ens våga det. 
Jag är så sjukt trött på killar som kallar hästar för hamburgare och 
ännu argare på vuxna som inte tror att det är en sport. 
Varför finns det grenar inom ridning då? Varför finns det OS i ridning? 
RIDNING ÄR EN SPORT.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0