Mål 2012

Med Samantha:

* Träna mer från marken och därmed få ännu mer tillit till varandra
* Träna mer dressyr så att vi kan få ett riktigt riktigt lyckat och fint dressyrpass
* Kunna ha Samantha i stallgången uppbunden utan att hon får panik(påbörja det iaf)
* Lastträna och få det att funka hyfsat(om det går att få tag på transport)

Jag själv:
* Inte känna sådan press med att behöva rida
* Tänka mer på mina skänklar när jag rider(dom lever gärna sitt lilla egna liv ibland ;) )
* Komma över min rädsla för att galoppera helt/för att hästen ska sticka
* Förbättra min hoppsits

Det var några mål jag kom på nu iaf :) 
Särskilt det där med hoppsitsen, den har jag tappat det senaste året, 
den var mycket bättre förut :/


Min hoppsits 2010


Min hoppsits i somras, mina skänklar åkte gärna bakåt och jag var/är alldeles fär upprätad i ryggen.
Dock kan skänklarna ha att göra med att jag hade lite för långa stigbyglar för när jag hoppade för ett tag sedan 
var det mycket bättre och då hade jag kortat lädrerna+har en bättre sadel ;) 
Men den behöver fortfarande förbättras!


Kommentarer
Postat av: Ida

låter som bra mål tycker jag, kämpa på!;)

2012-01-05 @ 10:53:52
URL: http://ponniiigirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0