1år och 6månader

Idag har Samantha varit min i hela 1 år och 6 månader!♥
Helt sjukt vad tiden går, vi har utvecklats grymt mycket tillsammans och det är inte ofta 
vi inte förstår varandra. Jag har världens bästa pålle♥


Somaren 2009, hopptävling på ridskolan(när jag inte ägde henne)




Sommaren 2010, första ridturen på hemmaplan(nu hade vi köpt henne)


Sommaren 2010- första uteritten hemma


Sommaren 2010- hoppning första gången hemma(haha vi hoppade inte enbart så lågt som på bilden)


Vintern 2010, första vettiga dressyrpasset


Februari 2011, Samantha var halt och stod på boxvila med 3promenader varje dag


Våren 2011, myste med Samantha i hagen


Sommaren 2011, ett underbart pass, en underbar sommarkväll


Sommaren 2011, klarade att hoppa 1.05! (på bilden 1m)


Sommaren 2011, fick en riktigt lyckad dressyrträning för Linnéa!


Hösten 2011, Lisa var här och fotade, fick ett hyfsat bra dressyrpass på egen hand.


Hösten 2011, Ebba fotade oss också, bilden får beskriva: LYCKA


Vintern 2011, Samantha pussas ;)

Och här är vi nu, Januari 2012, sjukt! 
Vi har utvecklats otroligt mycket. 
Vi hade en svacka vintern 2010, hon vägrade gå någonstans när vi red själva, 
vet inte hur många gånger jag grät eller hur många gånger jag var förbannad. Varje ridpass slutade med att jag hoppade av. Men sen en dag så kämpade jag och tog det lugnt och fick henne förbi hönshuset
(våran första fiende) och efter det har hon knappt krånglade med det igen, bara 1 enda gång. 
Så sjukt nöjd är jag!
Vi har även klarat att hoppa lite högre(trots att jag är lite hopprädd och hon envis som fan). 
Dressyren har gått lite bättre, hon har defenitivt blivit mjukare i munnen och känsligare för hjälperna,
hon var oerhört stel när jag fick henne och hård i munnen. 
Nu känner jag knappt av det, fast hon kan bli hård i munnen när vi inte tränat dressyr på ett tag eller 
när hon vill jävlas ;) 
Men gud vad jag är stol över henne, min fina Samantha♥


Kommentarer
Postat av: Maja

Oj, värkligen utveckling! :D<3

2012-01-09 @ 13:44:58
URL: http://majamerlin.blogg.se/
Postat av: felicia

Va kul att du vill vara med i veckans blogg:)

ha en fortsatt trevlig kväll:)

Kram

2012-01-09 @ 18:40:59
URL: http://www.asslatjejerna.se
Postat av: Linnéa Hagström

Ni har verkligen utvecklats! Jag tänkte om du ville ta en dressyrträning snart? Det är rätt så ok underlag i våran paddock nu när snön ligger över. :) Hör av dig!

2012-01-09 @ 19:29:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0