Utsläpp

Just nu är jag&mamma och släpper ut hästarna!
Brukar alltid stanna kvar i stallet efter utsläppet också så bloggar mer när jag kommer hem :) 
Tänkte iaf berätta hur ett utsläpp går till på vintern när jag&mamma tar det.
Först ger vi hästarna deras foder och medans dom äter lägger vi ut ensilage 
och fyller på vatten i hagen(vilket tar lite tid då vi måste koka varmvatten oså nu med).
Sedan tar vi på alla hästarnas täcken&grimmor. 
Mantha får oftast gå ut först, ibland tar vi med henne ut direkt med ensilaget för 
hon går löst ut, hon traskade t.o.m ut själv en gång när mamma tog ut, 
hon hade inte ens grimma&täcke på sig än men tyckte det var dags att gå ut ändå ;) 
När vi släppt ut hästarna så mockar jag eller mamma och sedan 
pysslar vi/jag/hon med annat tills Mantha har fått äta och efter det tar jag in&ryktar henne! 
Så ser ett utsläpp för oss ut på ett ungefär.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0