En vanlig dag i stallet

Ungefär såhär ser en vanlig dag i stallet ut för mig(om jag har stalldag som idag):

  • Kommer till stallet, sopar av stallgången
  • Mockar upp Samanthas box+sopar noggranare
  • Fixar vatten+foder(diskar hinkarna)
  • Tar in Samantha från hagen
  • Ryktar och allt sånt
  • Tar en ridtur
  • Ryktar av Samantha, släpper antingen ut henne eller så får hon gå in direkt
  • Lägger in halm+hö i boxen, sopar klart, gör extra ensilage+vatten, mockar om någon inte mocka


    Oftast får jag hjälp av mamma på min stalldag vilket jag tycker är kanonbra, då hinner jag med mycket mer! Annars blir det ganska sena dagar i stallet ibland.
    Om jag inte har stalldag så behöver jag bara mocka min egen box. 


Kommentarer
Postat av: Maja

sv: du är gullig ju! :)

2012-02-21 @ 20:15:45
URL: http://trwh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0