Dagens ridpass

Idag fick Samantha jobba lite hårdare igen!
Blir ju mest skritt nu då jag verkligen inte gillar underlaget, 
men nu det senaste har jag travat&galopperat ganska mycket ungefär var tredje dag, 
dom andra dagarna blir det antingen skritt+trav på vissa ställen eller bara skritt eller vila. 
Idag blev det lite intervaller! 
Började med att enbart trava intervaller, riktigt riktigt långsamt eftersom hon är så pigg och 
gärna drar iväg, men då fick hon gå långsamt istället så att hon fick tänka&anstränga sig lite mer.
Gick ganska bra och när hon skötte sig hyfsat bra tog vi lite galopp också, 
under första fattningen hoppade hon fram och tänkte dra iväg men fick snabbt kontroll över 
henne och sen gick det fint :)
Så är väldigt nöjd med ridpasset ändå, hon blev svettig och fick jobba ordentligt och 
jag fick koncentrera mig på att inte bli framåtlutad när hon är pigg och 
att inte "dra" hela tiden utan att ta små förhållningar och sen lätta. 



Kommentarer
Postat av: Linnéa Hagström

Kuuuul :D

2012-02-03 @ 08:51:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0