Dagens ridpass

Samantha var riktigt duktig idag! :)
Först så fick ju hovslagaren slå på nya skor, hon 
har fått specialskor fram nu, guldskor, dom är nämligen hårdare än vanliga skor 
så vi hoppas att hon inte sliter ner dom här lika fort. Är även 4st fasta broddar på dessa skorna. 



Sedan tog vi en ridtur på ca 1h 20min, red till ett fält som ligger ca 30min bort från stallet.
Där fick sedan Samantha trava runt och pulsa i snön! 
Jobbade med halvhalter hela tiden då hon var väldigt pigg men jag hade bestämt mig för 
att hon bara skulle travas idag och så blev det! 
Hon tyckte det var jobbigt att pulsa i snön så var inte där så länge, max 20min. 
När vi tog det sista varvet på fältet så tyckte hon det började bli allt för jobbigt och tråkigt att 
trava så då la hon in ett hopp i luften och ett kast med huvudet. Men då fick hon 
bara trava förbi samma ställe igen och då skötte hon sig :) 
Så är riktigt nöjd med henne! Trodde hon skulle bli mycket dummare när hon inte fick galoppera 
trots att vi var på ett roligt fält..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0