Avramling: check!

Yes som rubriken lyder idag ramlade jag av min rackare till häst ;)
Hon har ju inte fått galopperat sen i torsdags tror jag och bara travat lite i söndags med Linnéa, 
så jag tänkte att hon skulle vara helt galen. Men hon var jätteduktig!
Hon gick jättefint i början, pigg var hon ju men hon lyssnade superbra :) 
Övad lite på det Linnéa visade i söndags vilket gick ganska bra. 
Sedan i slutet av rundan vi red så skulle jag galoppera först mot stallet och det gick kanon, 
men när jag skulle galoppera bort mot stallet så blev hon crazy. Hon hade nog tänkt sig att 
vi skulle hem direkt men jag hade ju andra planer.. 
Hon bockade så högt som hon aldrig bockat och jag flög av.. Men lika skicklig som alltid höll jag kvar i 
tyglarna haha. Hoppade ju självklart upp igen, då gjorde hon likadant en gång till, men då höll jag mig kvar. 
Då stannade jag henne så fick hon stå och tänka över vad hon gjort ;)
Efter det kunde vi galoppera, så jag "vann" ändå. 
Jag tror hon är sugen på att testa massa nytt nu när hon är piggare efter att ha gått ner lite i vikt :) 



Hon har ju bockat högt från marken men inte när jag suttit på direkt+ att hon inte heller bockat alls många gånger haha. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0