Veterinären

Idag tog vi ut veterinären till Samantha.
Jag har tyckt hon känts konstig i v.framben några dagar, 
dock vet vi redan att hon har en gammal skada där, hon hade den redan innan vi köpte henne.
Men idag valde vi att ta ut en veterinär för en bedömning igen.
Det gjordes böjprov då såklart, Samantha tyckte det var jättekul att springa med mig....
Lite för kul, så kul att hon galopperade istället för att trava..
Iaf så bedömdes hältan till 0 grader, alltså ingen hälta. Den var så minimal att den inte fanns enligt 
veterinären. Vi ska dock sko henne med sulor i fortsättningen då det skulle hjälpa ytterligare. 
Förövrigt så har ju denna veterinären varit ute hos oss några gånger under tiden jag haft Samantha 
och även hjälpt oss med bantingen. Och idag var hon riktigt förvånad!
Hon kände knappt igen henne, hon tyckte hon hade gått ner riktigt mycket i vikt och nu 
var ganska normal i kroppen och förövrigt väldigt fin :)
Det kändes bra att veta att allt slit gett resultat!

Sammanfattningsvis så är det alltså inga fel med Samantha, 
hon är i toppform :) 


Min fina buspålle! 



Kommentarer
Postat av: Maja

Vad roligt att de är så bra med Samantha<3 syns verkligen hur bra hon mår! :)<3

2012-04-16 @ 19:33:44
URL: http://trwh.blogg.se/
Postat av: Minna

Hon var mkt fin i kroppen, i mkt fin form för en 16-åring och mkt välskött, blank och fin och behövde absolut inga mineraltillskott :) enligt veterinären, bra jobbat av hennes fina ägare:) ägaren har en mkt stolt mamma

2012-04-16 @ 22:21:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0