Dagens ridpass:

Hallojsan!
Har haft 2 blöta, mysiga ridpass. 
Började men min egna lilla Mantha som bara fick trava mycket och ta några galopper på
enbart långa tyglar(lydnad och trygghets träning). 
Hon skötte sig kanon och krånglade inget :)

Efter det red jag "lille" Billy!
För det första ska jag nämna att jag var lite osmart, skulle ha dressyrsadeln och 
där var ju såklart Fredrikas längd på stigläderna men det var på samma hål som jag brukar ha 
så då tog jag dom. Men sen när jag skrittat ett tag kom jag på att jag alltid har snurrade läder och 
på det hålet... Så när jag travade nådde jag knappt ner till stigbyglarna.. ;)
Men annars så var Billy jätteduktig! Jobbade honom lite lätt bara, tog en stund att hitta 
"knapparna" men sen gick han ganska fint :) Travade bara lite och skrittade mest, 
kändes väldigt annorlunda att rida Billy han är ju större och är en kraftigare typ av häst än Samantha 
och rör sig väldigt annorlunda men vande mig efter ett tag såklart. 

Ni får en bild på Samantha dock inte från idag och 3 på Billy från idag :)








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0