Smörja utrustning?

Smörjer ni sadel/träns/annat läder ofta?
Jag skulle behöva göra det lite oftare, men känns aldrig som om jag har tid eller ork..
Men det värsta jag vet är när lädret är hårt och stelt! 
Sedan har jag en läderspray just nu och det håller sig liksom inte så länge så får nog 
köpa något annat när den är slut. Sen har jag ju sen syntetsadeln nu som jag trivs bra med, inte lika jobbigt att hålla i skick som läder :)
Tänkte lägga ut bilder på tränsen jag använder!


Detta superfina träns fick jag av min kompis Lisa! :)


Pullarträns, det är egentligen ifrån Gekås men sedan var pullagrimman förstor så bytte den med Fredrikas så denna är istället från hööks :) Använder dock inte detta tränset just nu.


Detta var det första tränset jag köpte till Samantha, köpt på hööks :)


Istället för pullargrimman använder jag nu hackamoret, med ett pannband med svarta stenar som jag också fick
av Lisa! :) Hackamoret är från Globus Sport köpt från Skövde Ridsport.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0