Så jävla besviken..

Dagens ridpass gick SÄMST.
Skojar inte, blev riktigt rädd faktiskt..
Jag har aldrig känt mig så rädd på Samantha, aldrig. 
Hon stegrade idag, hon har aldrig någonsin stegrat med mig. 
Hon skulle bara skutta åt sidan, bocka, dra iväg och stegra. 
Och efter att ha haft 2 ganska allvarliga olyckor med att hästen stack iväg och att 
hästen stegrade så kanske ni kan förstå att jag blev ganska rädd?
Jag brukade vara ganska tuff av mig i ridningen, ville gärna rida en svårhäst på ridskolan,
men efter att jag bröt armen, så blev jag ju rädd för att galoppera.
Och Samantha har ibland inte skött sig när vi galopperat och då har jag blivit lite rädd men
hon brukade alltid skärpa sig sen. Men idag blev jag mycket mer rädd och hon slutade inte.
Så detta var nog det sämsta ridpasset vi någonsin haft.
Hon höll på så även när jag gick in i den lilla paddocken vi har..

Så imorgon får Fredrika rida henne så rider jag Fredrikas häst Billy och sen kanske
vi byter tillbaks på slutet. Vet inte om jag vill sitta upp på Samantha förrän hon är av
med överskottenergin, då kanske hon lugnar sig lite..

// En väldigt väldigt besviken Viktoria


Kommentarer
Postat av: Amanda

Ursh!

Förstår dig, vet precis hur det är! <3

2011-12-08 @ 19:56:54
URL: http://hjobo.blogg.se/
Postat av: Linnéa Hagström

Ja stegrande hästar är inte kul alls!!! Säg till om du vill ha min hjälp, jag är ju rätt van vi detjävulska stegranderiet... usch!

2011-12-08 @ 20:44:50
Postat av: Minna

Det ordnar sig ska du se, vår lilla Manthis är en snäll själ<3

2011-12-08 @ 20:52:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0